Filtros de búsqueda

Lista de obras de Beatriz Lucas-Molina

Adaptation of the Participant Role Scale (PRS) in a Spanish youth sample: measurement invariance across gender and relationship with sociometric status

artículo científico publicado en 2014

Brief assessment of schizotypal traits: A multinational study.

artículo científico publicado en 2017

Bryant's Empathy Index: Structure and Measurement Invariance across Gender in a Sample of Primary School-Aged Children.

artículo científico publicado en 2016

Bullying, defending, and outsider behaviors: The moderating role of social status and gender in their relationship with empathy

artículo científico publicado en 2018

Dimensional structure and measurement invariance of the BRIEF-2 across gender in a socially vulnerable sample of primary school-aged children

scientific article published on 03 September 2018

Dimensional structure and measurement invariance of the Interpersonal Reactivity Index (IRI) across gender

artículo científico publicado en 2017

EFFECTS OF TEACHER-STUDENT RELATIONSHIPS ON PEER HARASSMENT: A MULTILEVEL STUDY

Emotional intelligence in older adults: psychometric properties of the TMMS-24 and relationship with psychological well-being and life satisfaction.

artículo científico publicado en 2017

Mental Health Difficulties Related to Suicidal Behavior in Adolescents: The Moderating Role of Self-Esteem

artículo científico publicado en 2020

Peer harassment in primary school: the role of peers and its relationship with sociometric status

artículo científico publicado en 2011

Personality and Emotional Intelligence in Older Adults: A Predictive Model Based on Structural Equations Modeling

scientific article published on 27 September 2018

Risk profiles and peer violence in the context of school and leisure time.

artículo científico publicado en 2011

Screening for depressive symptoms in adolescents at school: New validity evidences on the short form of the Reynolds Depression Scale

artículo científico publicado en 2017

Suicidal ideation in a community-derived sample of Spanish adolescents.

artículo científico publicado en 2017

The Healthy Context Paradox: When Reducing Bullying comes at a Cost to Certain Victims

artículo científico publicado en 2022

The potential role of subjective wellbeing and gender in the relationship between bullying or cyberbullying and suicidal ideation

artículo científico publicado en 2018

The study of Positive and Negative Affect in children and adolescents: New advances in a Spanish version of the PANAS

scientific article published on 27 August 2019

El profesorado de la Universidad de La Rioja: ¿resistente al burnout?

artículo científico publicado en 2019

Fiabilidad y evidencias de validez de un instrumento para la evaluación de la calidad de los mapas conceptuales

artículo científico

Implementación y Evaluación de la Eficacia de un Programa de Educación Emocional en jóvenes con TDAH

artículo científico publicado en 2019

Programas Educativos Universitarios Para Mayores: Evaluación de su Impacto en la Autopercepción del Apoyo Social y la Salud Mental

artículo científico