Filtros de búsqueda

Lista de obras de Marinus M van Paassen

A Biodynamic Feedthrough Model Based on Neuromuscular Principles

artículo científico publicado en 2014

A Method to Measure the Relationship Between Biodynamic Feedthrough and Neuromuscular Admittance

artículo científico publicado en 2011

A New View on Biodynamic Feedthrough Analysis: Unifying the Effects on Forces and Positions

artículo científico publicado en 2012

A framework for biodynamic feedthrough analysis--part I: theoretical foundations

artículo científico publicado en 2014

A framework for biodynamic feedthrough analysis--part II: validation and application

artículo científico publicado en 2014

A review of visual driver models for system identification purposes

artículo científico publicado en 2011

A two-dimensional weighting function for a driver assistance system

artículo científico publicado en 2008

Active Deceleration Support in Car Following

artículo científico publicado en 2010

Admittance-Adaptive Model-Based Approach to Mitigate Biodynamic Feedthrough

artículo científico publicado en 2016

Admittance-adaptive model-based cancellation of biodynamic feedthrough

artículo científico publicado en 2014

Advancing simulation-based driver training

artículo científico publicado en 2008

Airborne self-separation display with turn dynamics and intruder intent-information

artículo científico publicado en 2007

An Application of the Canal-Otolith Interaction Model for Tilt-Coordination During a Braking Maneuver

artículo científico publicado en 2012

An Ecological Approach to the Supervisory Control of UAV Swarms

artículo científico publicado en 2014

An Empirical Human Controller Model for Preview Tracking Tasks

artículo científico publicado en 2015

Analysis of Air Traffic Controller Workload Reduction Based on the Solution Space for the Merging Task

artículo científico publicado en 2010

Artificial Force Field for Haptic Feedback in UAV Teleoperation

artículo científico publicado en 2009

Assisting Air Traffic Controllers in Planning and Monitoring Continuous-Descent Approaches

artículo científico publicado en 2012

Biodynamic feedthrough is task dependent

artículo científico publicado en 2010

Cancelling biodynamic feedthrough requires a subject and task dependent approach

artículo científico publicado en 2011

Collision avoidance in UAV tele-operation with time delay

artículo científico publicado en 2007

Comparing Multimodal Pilot Pitch Control Behavior Between Simulated and Real Flight

artículo científico publicado en 2012

Comparison of Control and Display Augmentation for Perspective Flight-Path Displays

artículo científico publicado en 2006

Control Space Analysis of Three-Degree Decelerating Approaches at Amsterdam Airport Schiphol

artículo científico publicado en 2010

Cybernetic Approach to Assess Aircraft Handling Qualities

artículo científico publicado en 2011

Design and Evaluation of a Haptic Flight Director

artículo científico publicado en 2007

Design and Evaluation of a Safety Augmentation System for Aircraft

artículo científico publicado en 2014

Design and Simulator Evaluation of an Ecological Synthetic Vision Display

artículo científico publicado en 2010

Design of Forcing Functions for the Identification of Human Control Behavior

artículo científico publicado en 2010

Design of a Coplanar Airborne Separation Display

artículo científico publicado en 2013

Design of a Haptic Gas Pedal for Active Car-Following Support

artículo científico publicado en 2011

Design of an Airborne Three-Dimensional Separation Assistance Display

artículo científico publicado en 2011

Design of an airborne three-dimensional separation assistance display

artículo científico publicado en 2010

Detecting intermittent steering activity: Development of a phase-detection algorithm

artículo científico publicado en 2012

Direct Manipulation Interfaces for In-Flight Four-Dimensional Navigation Planning

artículo científico publicado en 2010

Driver Adaptation to Driving Speed and Road Width: Exploring Parameters for Designing Adaptive Haptic Shared Control

artículo científico publicado en 2015

Ecological Approach to Support Pilot Terrain Awareness After Total Engine Failure

artículo científico publicado en 2008

Ecological Interface Design for Aircraft Guidance and Conflict Avoidance

artículo científico publicado en 2012

Ecological Interface Design for Vehicle Locomotion Control

artículo científico publicado en 2018

Ecological Interface Design of a Tactical Airborne Separation Assistance Tool

artículo científico publicado en 2008

Effect of haptic feedback in a trajectory following task with an unmanned aerial vehicle

Effects of Heave Washout Settings in Aircraft Pitch Disturbance Rejection

artículo científico publicado en 2010

Effects of Linear Perspective on Human Use of Preview in Manual Control

artículo científico publicado en 2018

Effects of Peripheral Visual and Physical Motion Cues in Roll-Axis Tracking Tasks

artículo científico publicado en 2008

Effects of Preview Time in Manual Tracking Tasks

artículo científico publicado en 2018

Effects of Target Signal Shape and System Dynamics on Feedforward in Manual Control

artículo científico publicado en 2018

Effects of controlled element dynamics on human feedforward behavior in ramp-tracking tasks.

artículo científico publicado en 2014

Emergent features of self separation in flight - Results from a Monte-Carlo study

artículo científico publicado en 2012

Enhanced Self-Spacing Algorithm for Three-Degree Decelerating Approaches

artículo científico publicado en 2007

Evaluating Simulator Motion Fidelity using In-Flight and Simulator Measurements of Roll Tracking Behavior

artículo científico publicado en 2012

Evaluating simulator-based training of skill-based control behavior using multimodal operator models

artículo científico publicado en 2014

Evaluation of two pilot self-separation displays using conflict situation measurements

artículo científico publicado en 2008

Experimental Evaluation of a Coplanar Airborne Separation Display

artículo científico publicado en 2013

Experimental evaluation of a co-planar airborne separation display

artículo científico publicado en 2012

Expertise Level, Control Strategies, and Robustness in Future Air Traffic Control Decision Aiding

artículo científico publicado en 2016

Exploring the Roles of Information in the Manual Control of Vehicular Locomotion: From Kinematics and Dynamics to Cybernetics

artículo científico publicado en 2004

Force-Stiffness Feedback in Uninhabited Aerial Vehicle Teleoperation with Time Delay

artículo científico publicado en 2009

Functional and non-functional goals, design and usage of cognitive systems

Functional presentation of travel opportunities in flexible use airspace: an EID of an airborne conflict support tool

Haptic Feedback for UAV Tele-operation - Force offset and spring load modification

artículo científico publicado en 2006

Haptic Feedback in Uninhabited Aerial Vehicle Teleoperation with Time Delay

artículo científico publicado en 2008

Haptic Guidance on Demand: A Grip-Force Based Scheduling of Guidance Forces

artículo científico publicado en 2018

Haptic Interface For UAV Collision Avoidance

artículo científico publicado en 2007

Haptic car-following support with deceleration control

artículo científico publicado en 2009

Haptic gas pedal feedback.

artículo científico publicado en 2008

Haptic interface in UAV tele-operation using force-stiffness feedback

artículo científico publicado en 2009

How effective is an armrest in mitigating biodynamic feedthrough?

artículo científico publicado en 2012

Human-centered Steer-by-Wire design: Steering wheel dynamics should be task dependent

artículo científico publicado en 2012

Identification of Multimodal Pilot Control Behavior in Real Flight

artículo científico publicado en 2010

Identification of Multimodal Pilot Models Using Ramp Target and Multisine Disturbance Signals

artículo científico publicado en 2011

Identification of Nonlinear Motion Perception Dynamics Using Time-Domain Pilot Modeling

artículo científico publicado en 2012

Identification of multimodal control behavior in pursuit tracking tasks

artículo científico publicado en 2014

Identification of the feedforward component in manual control with predictable target signals

artículo científico publicado en 2013

Identification of the transition from compensatory to feedforward behavior in manual control

artículo científico publicado en 2012

Identification of time variant neuromuscular admittance using wavelets

artículo científico publicado en 2011

Implementing Time-Based Spacing for Decelerating Approaches

artículo científico publicado en 2007

Influences of Simulator Motion System Characteristics on Pilot Control Behavior

artículo científico publicado en 2013

Integrating Fly-by-Wire Controls with Perspective Flight-Path Displays

artículo científico publicado en 2005

Interactions of Outside Visual Cues and Motion Cueing Settings in Yaw Tracking

artículo científico publicado en 2016

Investigation into Crossover Regression in Compensatory Manual Tracking Tasks

artículo científico publicado en 2009

Investigation into Pilot Perception and Control During Decrab Maneuvers in Simulated Flight

artículo científico publicado en 2010

Investigation of Energy Management during Approach - Evaluating the Total Energy-Based Perspective Flight-Path Display

artículo científico publicado en 2010

Literature review of air traffic controller modeling for traffic simulations

artículo científico publicado en 2008

Manual Control Cybernetics: State-of-the-Art and Current Trends

artículo científico publicado en 2018

Mathematical biodynamic feedthrough model applied to rotorcraft

artículo científico publicado en 2013

Measurements of muscle use during steering wheel manipulation

artículo científico publicado en 2011

Modeling Human Control of Self-Motion Direction With Optic Flow and Vestibular Motion

artículo científico publicado en 2012

Modeling Human Difference Threshold in Perceiving Mechanical Properties From Force

artículo científico publicado en 2018

Modeling Human Multichannel Perception and Control Using Linear Time-Invariant Models

artículo científico publicado en 2008

Modeling Human Multimodal Perception and Control Using Genetic Maximum Likelihood Estimation

artículo científico publicado en 2009

Modeling Wide-Frequency-Range Pilot Equalization for Control of Aircraft Pitch Dynamics

artículo científico publicado en 2011

Motion Scaling for High-Performance Driving Simulators

artículo científico publicado en 2013

Motion filter design for driver observation in hexapod car simulators

artículo científico publicado en 2010

Multimodal Pilot Control Behavior in Combined Target-Following Disturbance-Rejection Tasks

artículo científico publicado en 2009

Neuromuscular analysis based tuning of haptic shared control assistance for UAV collision avoidance

artículo científico publicado en 2013

Neuromuscular-System-Based Tuning of a Haptic Shared Control Interface for UAV Teleoperation

artículo científico publicado en 2017

Novel Method for Wind Estimation Using Automatic Dependent Surveillance-Broadcast

artículo científico publicado en 2012

Objective ARX Model Order Selection for Multi-Channel Human Operator Identification

artículo científico publicado en 2016

Objective Model Selection for Identifying the Human Feedforward Response in Manual Control.

artículo científico publicado en 2016

Optimal and Coherence Zone Comparison Within and Between Flight Simulators

artículo científico publicado en 2013

Optimization of Flexible Approach Trajectories Using a Genetic Algorithm

artículo científico publicado en 2006

Path-Oriented Control/Display Augmentation for Perspective Flight-Path Displays

artículo científico publicado en 2006

Perceived Mismatch Between Visual and Inertial Cues in a Simulation Environment

artículo científico publicado en 2012

Perception Coherence Zones in Flight Simulation

artículo científico publicado en 2010

Perception and Behavioral Phase Coherence Zones in Passive and Active Control Tasks in Yaw

artículo científico publicado en 2012

Perceptual scaling of visual and inertial cues: effects of field of view, image size, depth cues, and degree of freedom

artículo científico publicado en 2013

Pilot Support Interface for Three-Degree Decelerating Approach Procedures

artículo científico publicado en 2009

Pilot equalization in manual control of aircraft dynamics

artículo científico publicado en 2009

Pilot workload monitoring and adaptive aviation automation

artículo científico publicado en 2010

Pitch Motion Perception Thresholds During Passive and Active Tasks

artículo científico publicado en 2012

Reaction-time task during car-following with an active gas pedal

scholarly article

Reducing steering wheel stiffness is beneficial in supporting evasive maneuvers

artículo científico publicado en 2010

Relating biodynamic feedthrough to neuromuscular admittance

artículo científico publicado en 2009

Role Identification of Yaw and Sway Motion in Helicopter Yaw Control Tasks

artículo científico publicado en 2008

SECTOR COMPLEXITY MEASURES: A COMPARISON

artículo científico publicado en 2015

Solution-Space-Based Complexity Analysis of the Difficulty of Aircraft Merging Tasks

artículo científico publicado en 2009

Solution-Space–Based Analysis of Dynamic Air Traffic Controller Workload

artículo científico publicado en 2015

Supporting 4D Trajectory Revisions on the Flight Deck: Design of a Human–Machine Interface

artículo científico publicado en 2011

Supporting runway planning by visualizing capacity balances of arriving aircraft streams

artículo científico publicado en 2014

The Effect of Synthetic Vision Enhancements on Landing Flare Performance

artículo científico publicado en 2010

The Use of Intent Information in Conflict Detection and Resolution Models Based on Dynamic Velocity Obstacles

artículo científico publicado en 2015

The Use of the Dynamic Solution Space to Assess Air Traffic Controller Workload

artículo científico publicado en 2010

The effect of steering-system linearity, simulator motion, and truck driving experience on steering of an articulated tractor-semitrailer combination

article

The effects of Air Traffic Control sector design on the Solution Space Diagram

artículo científico publicado en 2010

The importance of including knowledge of neuromuscular behaviour in haptic shared control

artículo científico publicado en 2012

Three-Degree Decelerating Approaches in High-Density Arrival Streams

artículo científico publicado en 2009

Time and Energy Management During Descent and Approach: Batch Simulation Study

artículo científico publicado en 2015

Time–Space Diagram as Controller Support Tool for Closed-Path Continuous-Descent Operations

artículo científico publicado en 2013

Towards Integrating Traffic and Terrain Constraints into a Vertical Situation Display

artículo científico publicado en 2010

Towards an air traffic control complexity metric based on workspace constraints

artículo científico publicado en 2010

UAV Tele-operation using Haptics with a Degraded Visual Interface

artículo científico publicado en 2006

UAVs as aviators: Environment skills capability for UAVs

artículo científico publicado en 2008

Understanding and reducing conflicts between driver and haptic shared control

artículo científico publicado en 2014

Use of Pitch and Heave Motion Cues in a Pitch Control Task

artículo científico publicado en 2009

Using Automatic Dependent Surveillance-Broadcast for Meteorological Monitoring

artículo científico publicado en 2013

Validation of a tuning method for haptic shared control using neuromuscular system analysis

artículo científico publicado en 2014

Wind-Profile Estimation Using Airborne Sensors

artículo científico publicado en 2014