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Lista de obras de Paola Escudero

"Mummy, keep it steady": phonetic variation shapes word learning at 15 and 17 months.

artículo científico publicado en 2017

A cross-dialect acoustic description of vowels: Brazilian and European Portuguese

artículo científico publicado en 2009

A general auditory bias for handling speaker variability in speech? Evidence in humans and songbirds

artículo científico publicado en 2015

Acoustic Properties Predict Perception of Unfamiliar Dutch Vowels by Adult Australian English and Peruvian Spanish Listeners.

artículo científico publicado en 2017

Comparing vowel perception and production in Spanish and Portuguese: European versus Latin American dialects

artículo científico publicado el 1 de febrero de 2012

Context-specific acoustic differences between Peruvian and Iberian Spanish vowels

artículo científico publicado el 1 de julio de 2011

Cross-Situational Learning of Minimal Word Pairs

artículo científico publicado en 2015

Cross-language acoustic similarity predicts perceptual assimilation of Canadian English and Canadian French vowels

artículo científico publicado en 2011

Directional Asymmetries in Vowel Perception of Adult Nonnative Listeners Do Not Change Over Time With Language Experience

artículo científico publicado en 2017

Distributional Learning of Lexical Tones: A Comparison of Attended vs. Unattended Listening

artículo científico publicado en 2015

Distributional learning has immediate and long-lasting effects.

artículo científico publicado en 2014

Dynamic acoustic properties of monophthongs and diphthongs in Western Sydney Australian English

artículo científico publicado en 2016

Effect of Linguistic and Musical Experience on Distributional Learning of Nonnative Lexical Tones

artículo científico publicado en 2017

Enhanced bimodal distributions facilitate the learning of second language vowels

artículo científico publicado en 2011

Factors affecting infant toy preferences: Age, gender, experience, motor development, and parental attitude

artículo científico publicado en 2020

Indexical and linguistic processing by 12-month-olds: Discrimination of speaker, accent and vowel differences

artículo científico publicado en 2017

Infants Encode Phonetic Detail during Cross-Situational Word Learning.

artículo científico publicado en 2016

Influences of listeners' native and other dialects on cross-language vowel perception

artículo científico publicado en 2014

Language experience modulates weighting of acoustic cues for vowel perception: an event-related potential study

artículo científico publicado en 2012

Learning Stimulus-Location Associations in 8- and 11-Month-Old Infants: Multimodal versus Unimodal Information

artículo científico publicado en 2014

Learning to Perceive Non-Native Tones via Distributional Training: Effects of Task and Acoustic Cue Weighting

artículo científico publicado en 2022

Learning to perceive and recognize a second language: the L2LP model revised

artículo científico publicado en 2015

Magnitude of phonetic distinction predicts success at early word learning in native and non-native accents

artículo científico publicado en 2014

More Limitations to Monolingualism: Bilinguals Outperform Monolinguals in Implicit Word Learning

artículo científico publicado en 2016

Native dialect influences second-language vowel perception: Peruvian versus Iberian Spanish learners of Dutch

artículo científico publicado en 2012

Naïve Learners Show Cross-Domain Transfer after Distributional Learning: The Case of Lexical and Musical Pitch

artículo científico publicado en 2016

Non-Native Dialect Matters: The Perception of European and Brazilian Portuguese Vowels by Californian English Monolinguals and Spanish–English Bilinguals

article

Perceptual assimilation of Dutch vowels by Peruvian Spanish listeners

artículo científico publicado en 2011

Pre-attentive sensitivity to vowel duration reveals native phonology and predicts learning of second-language sounds

artículo científico publicado en 2013

Rapid learning of minimally different words in five- to six-year-old children: effects of acoustic salience and hearing impairment

artículo científico publicado en 2015

Relationships between spoken word and sign processing in children with cochlear implants

artículo científico publicado en 2013

Revisiting vocal perception in non-human animals: a review of vowel discrimination, speaker voice recognition, and speaker normalization

artículo científico publicado en 2014

Sex-related preferences for real and doll faces versus real and toy objects in young infants and adults

artículo científico publicado en 2013

Spanish is better than English for discriminating Portuguese vowels: acoustic similarity versus vowel inventory size

artículo científico publicado en 2014

Speaker and Accent Variation Are Handled Differently: Evidence in Native and Non-Native Listeners.

artículo científico publicado en 2016

The effect of L1 orthography on non-native vowel perception

artículo científico publicado en 2010

The effect of vowel inventory and acoustic properties in Salento Italian learners of Southern British English vowels.

artículo científico publicado en 2014

Unattended distributional training can shift phoneme boundaries

artículo científico publicado en 2022

Use of Acoustic Cues by Children With Cochlear Implants

artículo científico publicado el 5 de agosto de 2010

Weighting of vowel cues explains patterns of word-object associative learning

artículo científico publicado en 2009

When "AA" is long but "A" is not short: speakers who distinguish short and long vowels in production do not necessarily encode a short-long contrast in their phonological lexicon

artículo científico publicado en 2015

When speaker identity is unavoidable: Neural processing of speaker identity cues in natural speech

artículo científico publicado en 2017

Zebra finches and Dutch adults exhibit the same cue weighting bias in vowel perception

artículo científico publicado en 2011