Filtros de búsqueda

Lista de obras de Jill Thistlethwaite

'It was serendipity': a qualitative study of academic careers in medical education.

artículo científico publicado en 2015

2020: the era of social and global learning through connectivity

artículo científico publicado en 2020

A review of longitudinal community and hospital placements in medical education: BEME Guide No. 26

artículo científico publicado el 12 de julio de 2013

A systematic review of faculty development activities in family medicine

artículo científico publicado el 6 de marzo de 2013

An assessment of medical students' experiences of learning about the psychosocial enquiry in their introductory clinical course

artículo científico publicado en 2001

An exploratory review of pre-qualification interprofessional education evaluations.

artículo científico publicado en 2014

Backwards and forwards…

scientific article published on 01 February 2014

Becoming a medical educator: motivation, socialisation and navigation

artículo científico publicado en 2014

Behaviour of medical students in seeking mental and physical health care: exploration and comparison with psychology students.

artículo científico publicado en 2007

Building capacity in Australian interprofessional health education: perspectives from key health and higher education stakeholders.

artículo científico publicado en 2011

Can GPs working in secure environments in England re-license using the Royal College of General Practitioners revalidation proposals?

artículo científico publicado en 2012

Class does matter: a working class workshop for medical students.

artículo científico publicado en 2003

Collaboration, cooperation, communication, contact and competencies

artículo científico publicado en 2016

Competencies and frameworks in interprofessional education: a comparative analysis

artículo científico publicado en 2014

Death and dying: the ultimate challenge

scientific article published on 01 December 2019

Developing an OSCE station to assess the ability of medical students to share information and decisions with patients: issues relating to interrater reliability and the use of simulated patients.

artículo científico publicado en 2002

Diversity, inclusivity and equity

artículo científico

Entering and navigating academic medicine: academic clinician-educators’ experiences

artículo científico publicado el 1 de mayo de 2011

Epilogue: Celebrating the completion of the 'How to…' series on qualitative research

artículo científico publicado en 2020

Evaluating workplace-based assessment of interns in a Queensland hospital: does the current instrument fit the purpose?

scientific article published on 01 March 2012

Evaluation, outcomes and education.

artículo científico publicado en 2014

Evidence-guided education

artículo científico publicado el 1 de diciembre de 2013

Facial disfigurement

artículo científico publicado en 2011

Faculty development for educators: a realist evaluation.

artículo científico publicado en 2014

Full engagement in health: shared decision making requires education.

artículo científico publicado en 2005

Guide to Postgraduate Medical Education, by Brian Keighley, Stuart Murray

artículo científico publicado en 1997

Health professional education: perpetuating obsolescence?

artículo científico publicado en 2008

In reply

artículo científico publicado en 2013

Inclusion of rehabilitation medicine concepts in school of medicine resources

artículo científico publicado en 2013

International consensus statement on the assessment of interprofessional learning outcomes.

artículo científico publicado en 2016

Interprofessional collaborative practice and relational coordination: improving healthcare through relationships

scientific article published on 19 October 2012

Interprofessional collaborative practice: a deconstruction.

artículo científico publicado en 2012

Interprofessional education

scientific article published on 01 February 2008

Interprofessional education and the basic sciences: Rationale and outcomes.

artículo científico publicado en 2015

Interprofessional education in Australasia

artículo científico publicado en 2007

Interprofessional education: 50 years and counting

artículo científico publicado en 2016

Interprofessional education: a review of context, learning and the research agenda.

artículo científico publicado en 2012

Interprofessional learning requires learning with not just from.

artículo científico publicado en 2016

Interprofessional teamwork: still haven't decided what we are educating for?

artículo científico publicado en 2014

Introducing the individual Teamwork Observation and Feedback Tool (iTOFT): Development and description of a new interprofessional teamwork measure

artículo científico publicado en 2016

Learning for real life: patient-focused interprofessional workshops offer added value.

artículo científico publicado en 2004

Learning from peers and patients

artículo científico publicado en 2015

Medical student burnout and professionalism.

artículo científico publicado en 2011

Medical students and literature: are we expecting too much?

artículo científico publicado en 2006

Medical students seeking medical help: a qualitative study.

artículo científico publicado en 2010

Medical students' attitudes towards concordance in medicine taking: exploring the impact of an educational intervention.

artículo científico publicado en 2003

Motivation to engage in personal development of the educator.

artículo científico publicado en 2013

News from the antipodes

artículo científico publicado en 2005

Peer review: purpose, process and publication.

artículo científico publicado en 2012

Power and conflict in health care: everyone's responsibility

artículo científico publicado en 2015

Primum non nocere: shared informed decision making in low back pain--a pilot cluster randomised trial

artículo científico publicado en 2014

Questions and answers in health care and education

artículo científico publicado en 2017

Re-licensing of general practitioners using the current UK revalidation proposals: a cross sectional study

artículo científico publicado el 22 de octubre de 2011

Realist evaluation of faculty development for medical educators: What works for whom and why in the long-term

artículo científico publicado en 2017

Reflections on professionalism, medical politics and moving countries.

artículo científico publicado en 2007

Repositioning interprofessional education from the margins to the centre of Australian health professional education ? what is required?

artículo científico publicado en 2018

Similar but different: the importance of context

scientific article published on 01 July 2014

Simulated patient versus clinician marking of doctors' performance: which is more accurate?

scientific article published on 01 April 2004

Systematic reviews: stimulating the research agenda through appropriate questions

artículo científico publicado el 1 de abril de 2013

The Best Evidence Medical Education (BEME) Collaboration: Into the next decade

scientific article published on 01 January 2010

The Roundhouse model

artículo científico publicado en 2016

The effectiveness of case-based learning in health professional education. A BEME systematic review: BEME Guide No. 23.

artículo científico publicado en 2012

The future of health professional education: some reflections on possibilities and complexities.

artículo científico publicado en 2008

Tools, insights and feedback

artículo científico publicado en 2015

Touch in health professional practice: a review

scientific article published on 08 September 2019

Transforming health professionals' education

Trust, scholarship and data sharing

artículo científico publicado en 2022

Utility of selection methods for specialist medical training: A BEME (best evidence medical education) systematic review: BEME guide no. 45

artículo científico publicado en 2017

Valuing diversity: helping medical students explore their attitudes and beliefs.

artículo científico publicado en 2003

WATCH: Warwick Assessment insTrument for Clinical teacHing: Development and testing.

artículo científico publicado en 2014

What are the perceived learning needs of Australian general practice registrars for quality prescribing?

artículo científico publicado en 2010

What is evidence? Reflections on the AMEE symposium, Vienna, August 2011

article

When I say … realism.

artículo científico publicado en 2015

Where is the next generation of medical educators?

scientific article published on 01 January 2013

Writing: be mindful of context.

artículo científico publicado en 2018