Filtros de búsqueda

Lista de obras de John C McLachlan

"Over my dead body?": the influence of demographics on students' willingness to participate in peer physical examination.

artículo científico publicado en 2005

'10% of your medical students will cause 90% of your problems': a prospective correlational study

artículo científico publicado en 2020

A Delphi consensus study to identify current clinically most valuable orthopaedic anatomy components for teaching medical students

artículo científico publicado en 2014

A microwell assay for anchorage independent cell growth

scientific article published on 01 January 1988

A study to investigate the effectiveness of SimMan® as an adjunct in teaching preclinical skills to medical students

artículo científico publicado en 2014

A systematic literature review of undergraduate clinical placements in underserved areas.

artículo científico

Annual Review of Competence Progression (ARCP) performance of doctors who passed Professional and Linguistic Assessments Board (PLAB) tests compared with UK medical graduates: national data linkage study.

artículo científico publicado en 2014

Assessment of progress tests.

artículo científico publicado en 2005

Availability of a virtual learning environment does not compensate for the lack of a physical facility.

artículo científico publicado en 2006

Cartilaginous development of the human craniovertebral junction as visualised by a new three‐dimensional computer reconstruction technique

artículo científico publicado el 1 de febrero de 1998

Clinical competencies achievement profiles - a way forward for students with disabilities?

artículo científico publicado en 2006

Clinical vignettes improve performance in anatomy practical assessment

artículo científico publicado en 2014

Comparison of the sensitivity of the UKCAT and A Levels to sociodemographic characteristics: a national study.

artículo científico publicado en 2014

Do students learn to be more conscientious at medical school?

artículo científico publicado en 2012

Does 'doing art' inform students' learning of anatomy?

artículo científico publicado en 2005

Effect of 3-acetylpyridine on tissue differentiation of the embryonic chick limb

artículo científico publicado el 18 de noviembre de 1976

Erratum to: Evaluating the complementary roles of an SJT and academic assessment for entry into clinical practice.

artículo científico publicado en 2017

Ethical permission for the publication of routinely collected data.

artículo científico publicado en 2005

Evaluating professionalism in medical undergraduates using selected response questions: findings from an item response modelling study

artículo científico publicado en 2011

Evaluating the complementary roles of an SJT and academic assessment for entry into clinical practice.

artículo científico publicado en 2017

Gaps and Bridges.

artículo científico publicado en 2016

Integrative medicine and the point of credulity

artículo científico publicado el 8 de diciembre de 2010

Learning in underserved UK areas: a novel approach.

artículo científico publicado en 2015

Measuring conscientiousness and professionalism in undergraduate medical students.

artículo científico publicado en 2010

Muscle-forming potential of the non-somitic cells of the early avian limb bud

artículo científico publicado el 1 de diciembre de 1979

Music and spatial task performance.

artículo científico publicado en 1993

New path for teaching anatomy: living anatomy and medical imaging vs. dissection

scientific article published on 01 November 2004

Non-technical skills assessments in undergraduate medical education: A focused BEME systematic review: BEME Guide No. 54

artículo científico publicado en 2019

Outreach is better than selection for increasing diversity

artículo científico publicado en 2005

Peer estimation of lack of professionalism correlates with low Conscientiousness Index scores.

artículo científico publicado en 2009

Predicting fitness to practise events in international medical graduates who registered as UK doctors via the Professional and Linguistic Assessments Board (PLAB) system: a national cohort study

artículo científico publicado en 2017

Predictive validity of the UKCAT for medical school undergraduate performance: a national prospective cohort study

artículo científico publicado en 2016

Problem-based examining: a different approach to assessment

artículo científico publicado el 1 de julio de 1997

Relating professionalism and conscientiousness to develop an objective, scalar, proxy measure of professionalism in anaesthetic trainees

artículo científico publicado en 2017

Restoring avian wing digits

scientific article published in 1999

Self-assembly of structures resembling functional organs by pure populations of cells

scientific article published on 01 January 1986

Short Report. The study of early human embryos using interactive 3‐dimensional computer reconstructions

artículo científico publicado el 1 de julio de 1997

Supporting international graduates to success.

artículo científico publicado en 2018

Supporting international medical graduates' transition to their host-country: realist synthesis

artículo científico publicado en 2016

Testing learning theories: the NUL hypothesis

artículo científico publicado en 2002

The Development of an Online Standalone Cognitive Hazard Training for Laparoscopic Cholecystectomy: A Feasibility Study

artículo científico publicado en 2019

The clinical conscientiousness index: a valid tool for exploring professionalism in the clinical undergraduate setting

artículo científico publicado en 2012

The impact of wearing scrubs on contextual learning.

artículo científico publicado en 2010

The relationship between assessment and learning

artículo científico publicado en 2006

The use of models and metaphors in developmental biology.

artículo científico publicado en 1999

Using models to enhance the intellectual content of learning in developmental biology

artículo científico publicado el 1 de enero de 2003

Widening access to UK medical education for under-represented socioeconomic groups: modelling the impact of the UKCAT in the 2009 cohort

artículo científico publicado el 17 de abril de 2012