Filtros de búsqueda

Lista de obras de David Stern

"Turfing" narratives and the ideology of residency

artículo científico publicado en 1997

"We got mail": electronic communication between physicians and patients

artículo científico publicado en 1999

A content analysis of e-mail communication between patients and their providers: patients get the message

artículo científico publicado en 2004

Are we making progress in medical education?

artículo científico publicado en 2006

Association of the missense variant p.Arg203Trp in PACS1 as a cause of intellectual disability and seizures

artículo científico publicado en 2017

Bedside interactions from the other side of the bedrail

artículo científico publicado en 2005

Bridging the electronic divide: patient and provider perspectives on e-mail communication in primary care

artículo científico publicado en 2002

Can professionalism be taught?

artículo científico publicado en 2003

Can there be a single system for peer assessment of professionalism among medical students? A multi-institutional study

artículo científico publicado en 2007

Career development of physician scientists: a survey of leaders in academic medicine

artículo científico publicado en 2011

Critical events in the lives of interns

artículo científico publicado en 2008

Directions for research and training in plant omics: Big Questions and Big Data

scientific article published on 23 April 2019

Disciplinary action by medical boards and prior behavior in medical school.

artículo científico publicado en 2005

Effect of a triage-based E-mail system on clinic resource use and patient and physician satisfaction in primary care: a randomized controlled trial

artículo científico publicado en 2003

Effect of lowering dietary calcium intake on fractional whole body calcium retention

scientific article published on 01 July 1988

Ensuring global standards for medical graduates: a pilot study of international standard-setting.

artículo científico publicado en 2005

Ethics and professionalism: what does a resident need to learn?

artículo científico publicado en 2006

Evaluating medical residents' literature-appraisal skills

artículo científico publicado en 1995

Expanding the boundaries of medical education: evidence for cross-cultural exchanges

artículo científico publicado en 2003

Exploratory study of residents' conceptual framework for critical appraisal of the literature

artículo científico publicado en 1997

Exploring professional values and health policy through Photovoice

article

Follow the leader

artículo científico publicado en 2011

Future challenges from the U.S. perspective: trust as the key to clinical research.

artículo científico publicado en 2004

In search of the informal curriculum: when and where professional values are taught.

artículo científico publicado en 1998

Initial use of a novel instrument to measure professionalism in surgical residents

artículo científico publicado en 2005

International medical school faculty development: the results of a needs assessment survey among medical educators in China.

artículo científico publicado en 2008

Is there a relationship between attending physicians' and residents' teaching skills and students' examination scores?

artículo científico publicado en 2000

Maximizing participation in peer assessment of professionalism: the students speak

artículo científico publicado en 2005

Medical students' views on peer assessment of professionalism

artículo científico publicado en 2005

Patients Speak: What's Really Important About Bedside Interactions With Physician Teams

artículo científico publicado en 2007

Peer nomination: a tool for identifying medical student exemplars in clinical competence and caring, evaluated at three medical schools

artículo científico publicado en 2007

Practicing what we preach? An analysis of the curriculum of values in medical education

artículo científico publicado en 1998

Quality of life, optimism/pessimism, and knowledge and attitudes toward HIV Screening among pregnant women in Ghana

artículo científico publicado en 2008

Setting school-level outcome standards

artículo científico publicado en 2006

Shifting patients: how residency programs respond to residency review committee requirements

artículo científico publicado en 2003

Teaching humanism

artículo científico publicado en 2008

Teaching the one-minute preceptor. A randomized controlled trial.

artículo científico publicado en 2001

The Chlamydomonas genome reveals the evolution of key animal and plant functions

artículo científico publicado en 2007

The assessment of Global Minimum Essential Requirements in medical education

artículo científico publicado en 2003

The developing physician--becoming a professional

artículo científico publicado en 2006

The economic impact of quarantine: SARS in Toronto as a case study

artículo científico publicado en 2005

The physical examination of patients with abdominal pain: the long-term effect of adding standardized patients and small-group feedback to a lecture presentation

artículo científico publicado en 2004

The prediction of professional behaviour

artículo científico publicado en 2005

Theory-guided teaching: Implementation of a clinical reasoning curriculum in residents

artículo científico publicado en 2019

Trading health services across borders: GATS, markets, and caveats.

artículo científico publicado en 2005

Using a multimedia tool to improve cardiac auscultation knowledge and skills

artículo científico publicado en 2001

Validating a global measure of faculty teaching performance

artículo científico publicado el 1 de mayo de 1998

Values on call: a method for assessing the teaching of professionalism.

artículo científico publicado en 1996

Warning signs of declining faculty diversity

artículo científico publicado en 2002

What factors create a humanistic doctor? A nationwide survey of fourth-year medical students

artículo científico publicado en 2010

Where have all the hours gone?

artículo científico publicado en 2001