Filtros de búsqueda

Lista de obras de Elizabeth Spelke

"Native" Objects and Collaborators: Infants' Object Choices and Acts of Giving Reflect Favor for Native Over Foreign Speakers

artículo científico publicado en 2012

A modular geometric mechanism for reorientation in children

artículo científico publicado en 2010

Abstract number and arithmetic in preschool children

artículo científico publicado en 2005

Accent Trumps Race in Guiding Children's Social Preferences

artículo científico publicado el 1 de agosto de 2009

All numbers are not equal: an electrophysiological investigation of small and large number representations

artículo científico publicado en 2009

Approximate quantities and exact number words: dissociable systems

artículo científico

At 4.5 but not 5.5 years, children favor kin when the stakes are moderately high

artículo científico publicado en 2018

Beyond core knowledge: Natural geometry

artículo científico publicado en 2010

Biological foundations of numerical thinkingResponse to T.J. Simon (1999).

artículo científico publicado en 1999

Brief non-symbolic, approximate number practice enhances subsequent exact symbolic arithmetic in children

artículo científico publicado en 2014

Chicks, like children, spontaneously reorient by three-dimensional environmental geometry, not by image matching

artículo científico publicado en 2012

Children use targets' facial appearance to guide and predict social behavior

scientific article published on 18 April 2019

Children's Expectations and Understanding of Kinship as a Social Category

artículo científico publicado en 2016

Children's Responses to Group-Based Inequalities: Perpetuation and Rectification

artículo científico publicado el 1 de enero de 2011

Children's Use of Social Categories in Thinking About People and Social Relationships

artículo científico publicado en 2013

Children's biased evaluations of lucky versus unlucky people and their social groups

artículo científico publicado en 2006

Children's expectations about training the approximate number system

artículo científico publicado en 2015

Children's multiplicative transformations of discrete and continuous quantities

artículo científico publicado en 2009

Children's understanding of the relationship between addition and subtraction

scientific article published on 20 February 2008

Children's use of geometry and landmarks to reorient in an open space.

artículo científico publicado en 2001

Children's use of geometry for reorientation

artículo científico publicado en 2008

Chronometric studies of numerical cognition in five-month-old infants

artículo científico publicado en 2005

Cognitive effects of language on human navigation

artículo científico publicado el 12 de junio de 2011

Cognitive science in the field: A preschool intervention durably enhances intuitive but not formal mathematics

artículo científico publicado en 2017

Comment les nombres se répartissent dans l’espace

artículo científico publicado en 2008

Conceptual precursors to language

artículo científico publicado en 2004

Core foundations of abstract geometry

artículo científico publicado en 2013

Core geometry in perspective

artículo científico publicado en 2014

Core knowledge

artículo científico publicado en 2000

Core knowledge

artículo científico publicado en 2007

Core knowledge and its limits: the domain of food

scientific article published on 05 May 2009

Core knowledge and the emergence of symbols: The case of maps

artículo científico publicado en 2015

Core knowledge of geometry in an Amazonian indigene group

artículo científico publicado en 2006

Core multiplication in childhood

artículo científico publicado en 2010

Core systems in human cognition

artículo científico publicado en 2007

Core systems of geometry in animal minds

artículo científico publicado en 2012

Core systems of number

artículo científico publicado en 2004

Cross-dimensional mapping of number, length and brightness by preschool children

artículo científico publicado en 2012

Detection of intermodal numerical correspondences by human infants

artículo científico publicado en 1983

Development of Sensitivity to Geometry in Visual Forms

artículo científico publicado el 1 de enero de 2009

Dissociation between small and large numerosities in newborn infants

artículo científico publicado en 2013

Do infants show social preferences for people differing in race?

artículo científico publicado el 21 de febrero de 2011

Education enhances the acuity of the nonverbal approximate number system

artículo científico publicado en 2013

Effects of Non-Symbolic Approximate Number Practice on Symbolic Numerical Abilities in Pakistani Children

artículo científico publicado en 2016

Effects of early institutionalization on the development of emotion processing: a case for relative sparing?

artículo científico publicado en 2014

Effects of motion and figural goodness on haptic object perception in infancy.

artículo científico publicado en 1989

Evidence from an emerging sign language reveals that language supports spatial cognition

artículo científico publicado en 2010

Evolutionary foundations of number: spontaneous representation of numerical magnitudes by cotton-top tamarins.

artículo científico publicado en 2003

Exact Equality and Successor Function: Two Key Concepts on the Path towards understanding Exact Numbers

artículo científico publicado en 2008

First-person action experience reveals sensitivity to action efficiency in prereaching infants

artículo científico publicado en 2013

Flexible intuitions of Euclidean geometry in an Amazonian indigene group

artículo científico publicado en 2011

For 5-Month-Old Infants, Melodies Are Social.

artículo científico publicado en 2016

Foundations of cooperation in young children

artículo científico publicado en 2008

From map reading to geometric intuitions

artículo científico publicado en 2018

Generating a lexicon without a language model: Do words for number count?

artículo científico publicado en 2013

Geometry as a Universal Mental Construction

Gestalt relations and object perception: a developmental study.

artículo científico publicado en 1993

Goal attributions and instrumental helping at 14 and 24 months of age.

artículo científico publicado en 2015

Haptic perception of objects in infancy.

artículo científico publicado en 1988

Human infants' understanding of social imitation: Inferences of affiliation from third party observations

artículo científico publicado en 2017

Human spatial representation: insights from animals

artículo científico publicado en 2002

In the name of God: How children and adults judge agents who act for religious versus secular reasons

artículo científico publicado en 2015

Inexperienced newborn chicks use geometry to spontaneously reorient to an artificial social partner

artículo científico publicado en 2014

Infant perception of object unity from translatory motion in depth and vertical translation.

artículo científico publicado en 1986

Infants' ability to connect gaze and emotional expression to intentional action

artículo científico publicado en 2002

Infants' developing understanding of social gaze

artículo científico publicado en 2012

Infants' discrimination of number vs. continuous extent.

artículo científico publicado en 2002

Infants' enumeration of actions: numerical discrimination and its signature limits

scientific article published on 01 March 2005

Infants' haptic perception of object unity in rotating displays.

artículo científico publicado en 2004

Infants' intermodal perception of events

Infants' sensitivity to effects of gravity on visible object motion

artículo científico publicado el 1 de mayo de 1992

Infants' sensitivity to shape changes in 2D visual forms

artículo científico publicado en 2020

Inferring character from faces: a developmental study

artículo científico publicado en 2014

Initial knowledge: six suggestions

artículo científico publicado en 1994

Innateness, Learning, and Rationality

artículo científico publicado en 2009

Intelligent machines and human minds

artículo científico publicado en 2017

Judgments of the lucky across development and culture

artículo científico publicado en 2008

Kindergarten children's sensitivity to geometry in maps

artículo científico publicado en 2011

Language and number: a bilingual training study.

artículo científico publicado en 2001

Language, gesture, and judgment: Children's paths to abstract geometry

scientific article published on 28 August 2018

Language-based social preferences among children in South Africa

artículo científico publicado en 2012

Large number discrimination in 6-month-old infants

artículo científico publicado en 2000

Learning from multiple informants: Children's response to epistemic bases for consensus judgments

artículo científico publicado en 2020

Log or linear? Distinct intuitions of the number scale in Western and Amazonian indigene cultures

artículo científico publicado en 2008

Mastery of the logic of natural numbers is not the result of mastery of counting: evidence from late counters

artículo científico publicado en 2016

Mechanisms of reorientation and object localization by children: a comparison with rats

artículo científico publicado en 1999

Melting lizards and crying mailboxes: children's preferential recall of minimally counterintuitive concepts

artículo científico publicado en 2013

Mind Games: Game Engines as an Architecture for Intuitive Physics

artículo científico publicado en 2017

Mirror-image sensitivity and invariance in object and scene processing pathways

artículo científico publicado en 2011

Modality-specific and amodal aspects of object perception in infancy: the case of active touch.

artículo científico publicado en 1993

Modeling Expectation Violation in Intuitive Physics with Coarse Probabilistic Object Representations

artículo científico publicado en 2019

Modularity and development: the case of spatial reorientation.

artículo científico publicado en 1996

Motion and edge sensitivity in perception of object unity.

artículo científico publicado en 2003

Navigation as a source of geometric knowledge: young children's use of length, angle, distance, and direction in a reorientation task

artículo científico publicado en 2012

Navigation by environmental geometry: the use of zebrafish as a model

artículo científico publicado en 2013

Neural signatures of number processing in human infants: evidence for two core systems underlying numerical cognition

artículo científico publicado el 1 de marzo de 2011

Newborn infants perceive abstract numbers

artículo científico publicado en 2009

Non-symbolic arithmetic abilities and mathematics achievement in the first year of formal schooling

artículo científico publicado en 2010

Non-symbolic arithmetic in adults and young children

artículo científico publicado en 2005

Non-symbolic division in childhood

artículo científico publicado en 2015

Non-symbolic halving in an Amazonian indigene group

artículo científico publicado en 2013

Nonsymbolic, approximate arithmetic in children: abstract addition prior to instruction

artículo científico publicado en 2008

Not all continuous dimensions map equally: number-brightness mapping in human infants

artículo científico publicado en 2013

Number sense in human infants

artículo científico publicado en 2005

Number without a language model

artículo científico publicado el 7 de febrero de 2011

Number-space mapping in human infants

artículo científico publicado en 2010

Numerical abstraction by human infants

artículo científico publicado en 1990

Object and observer motion in the perception of objects by infants.

artículo científico publicado en 1987

Object boundaries influence toddlers' performance in a search task

artículo científico publicado en 2006

Object permanence in five-month-old infants.

artículo científico publicado en 1985

Occlusion is hard: Comparing predictive reaching for visible and hidden objects in infants and adults

artículo científico publicado en 2009

Online Developmental Science to Foster Innovation, Access, and Impact

artículo científico publicado en 2020

Ontological categories guide young children's inductions of word meaning: object terms and substance terms

artículo científico

Origins of knowledge

artículo científico publicado el 1 de octubre de 1992

Origins of number sense. Large-number discrimination in human infants

artículo científico publicado en 2003

Origins of the concepts cause, cost, and goal in prereaching infants

scientific article published on 20 August 2019

Patterns of implicit and explicit attitudes in children and adults: tests in the domain of religion.

artículo científico publicado en 2012

Perception of partly occluded objects in infancy.

artículo científico publicado en 1983

Perception, ontology, and word meaning

artículo científico publicado el 1 de octubre de 1992

Perceptual completion of surfaces in infancy.

artículo científico publicado en 1987

Places in the Brain: Bridging Layout and Object Geometry in Scene-Selective Cortex

artículo científico publicado en 2017

Predictive action in infancy: tracking and reaching for moving objects

artículo científico publicado en 1998

Preschool children master the logic of number word meanings

artículo científico publicado en 2005

Preschool children's mapping of number words to nonsymbolic numerosities

artículo científico publicado en 2005

Preverbal infants expect members of social groups to act alike

artículo científico publicado en 2013

Preverbal infants identify emotional reactions that are incongruent with goal outcomes

artículo científico publicado en 2013

QnAs with Elizabeth Spelke

artículo científico publicado en 2014

Race preferences in children: insights from South Africa

artículo científico publicado en 2011

Reaching and grasping a moving object in 6-, 8-, and 10-month-old infants: laterality and performance

artículo científico publicado en 2009

Reading angles in maps

artículo científico publicado en 2013

Recognition and categorization of biologically significant objects by rhesus monkeys (Macaca mulatta): the domain of food.

artículo científico publicado en 2001

Reorientation and landmark-guided search by young children: evidence for two systems

artículo científico publicado en 2006

Representations of space, time, and number in neonates

artículo científico publicado en 2014

Sex differences in intrinsic aptitude for mathematics and science?: a critical review

artículo científico publicado en 2005

Shared cultural knowledge: Effects of music on young children's social preferences

artículo científico publicado en 2016

Shared musical knowledge in 11-month-old infants

artículo científico publicado en 2017

Six-month-old infants expect agents to minimize the cost of their actions

artículo científico publicado en 2016

Skills of divided attention

article

Social categories guide young children's preferences for novel objects

artículo científico publicado en 2010

Social information guides infants' selection of foods

artículo científico publicado en 2009

Sources of flexibility in human cognition: dual-task studies of space and language.

artículo científico publicado en 1999

Sources of mathematical thinking: behavioral and brain-imaging evidence

artículo científico publicado en 1999

Spatial and numerical abilities without a complete natural language

artículo científico publicado el 17 de diciembre de 2010

Spatiotemporal dynamics of processing nonsymbolic number: An event‐related potential source localization study

artículo científico publicado el 9 de agosto de 2011

Spatiotemporal integration and object perception in infancy: perceiving unity versus form.

artículo científico publicado en 1996

Spontaneous mapping of number and space in adults and young children

artículo científico publicado en 2008

Spontaneous reorientation is guided by perceived surface distance, not by image matching or comparison

artículo científico publicado en 2012

Symbolic arithmetic knowledge without instruction

artículo científico publicado en 2007

Ten-month-old infants infer the value of goals from the costs of actions

artículo científico publicado en 2017

The Development of Reasoning about Beliefs: Fact, Preference, and Ideology

artículo científico publicado en 2013

The Infancy of the Human Brain

artículo científico

The aesthetic preference for symmetry dissociates from early-emerging attention to symmetry.

artículo científico publicado en 2018

The construction of large number representations in adults

artículo científico publicado en 2003

The cradle of social knowledge: Infants' reasoning about caregiving and affiliation

artículo científico publicado en 2016

The development of language and abstract concepts: the case of natural number

artículo científico publicado en 2008

The double-edged sword of pedagogy: Instruction limits spontaneous exploration and discovery

artículo científico publicado el 8 de enero de 2011

The infant's acquisition of knowledge of bimodally specified events.

artículo científico publicado en 1981

The native language of social cognition

artículo científico publicado en 2007

The role of forgetting in undermining good intentions

artículo científico publicado en 2013

The statistical shape of geometric reasoning

artículo científico publicado en 2018

Thinking of things unseen: infants' use of language to update mental representations

artículo científico publicado en 2007

Toward exact number: young children use one-to-one correspondence to measure set identity but not numerical equality

artículo científico publicado en 2014

Two randomized trials provide no consistent evidence for nonmusical cognitive benefits of brief preschool music enrichment.

artículo científico publicado en 2013

Two systems of spatial representation underlying navigation

scientific article published on 08 July 2010

Two-year-old children interpret abstract, purely geometric maps

artículo científico publicado en 2013

Updating egocentric representations in human navigation

artículo científico publicado en 2000

What can developmental and comparative cognitive neuroscience tell us about the adult human brain?

artículo científico publicado en 2009

What do Different Beliefs Tell us? An Examination of Factual, Opinion-Based, and Religious Beliefs

artículo científico publicado en 2014

What exactly do numbers mean?

artículo científico publicado en 2013

When is four far more than three? Children's generalization of newly acquired number words

artículo científico publicado en 2010

Will any doll do? 12-month-olds' reasoning about goal objects

artículo científico publicado en 2006

Young Children's Use of Surface and Object Information in Drawings of Everyday Scenes

artículo científico publicado en 2016

Young children reorient by computing layout geometry, not by matching images of the environment

artículo científico publicado el 1 de febrero de 2011

Young children's representations of spatial and functional relations between objects

artículo científico publicado en 2009

Young children's spontaneous use of geometry in maps

artículo científico publicado en 2008

rTMS over the intraparietal sulcus disrupts numerosity processing

artículo científico publicado en 2007